70 10 50 95

nortlander@nortlander.dk

Vi har åbent for ansøgninger til sæson 2017-2018

Velkommen! Du har lige taget dit første skridt hen mod dit livs største oplevelse!

 

 

Skal det være dig til vinter?

At arbejde i Alperne

En skiguide er selskabets ansigt udadtil og vores kolleger på destinationen. Det er skiguiden som tager sig af vores gæster under skituren og sørger for at de får en drømmeferie.
Vi har ca. 30 destinationer med guideteams på alt fra 2-25 guider. En sæson starter generelt omkring begyndelsen af december og ender i slutningen af april.
Jobbet indeholder mange aspekter og står beskrevet i detaljer nedenfor.

Hvilke roller søger vi?

Destinationsguide

I højsæsonen stiger antallet af gæster på mange destinationer. Det indebærer, at vi behøver guider som kun arbejder i højsæsonen. Den strækker sig generelt mellem uge 04-09.
Startdatoen kan dog variere.
Her søger vi guider, som kan komme ned med masser af energi til vores faste team under en arbejdstung periode. For at være højsæsonsguide skal man være fleksibel og åben overfor varierende  arbejdsopgaver.

Typiske opgaver:
Disse er mere eller mindre de samme som en destinationsguides opgaver.

Det er et krav at deltage i vores guideuddannelse. Også selvom man arbejder i en kortere periode end andre guider.

Højsæsonsguide

En destinationsguide kommer til at opleve alle dele af guidejobbet. De kommer til at have meget kontakt med vores gæster på destinationen, hvor man skaber personlige relationer gennem service og arrangementer. De kommer også til at få hænderne i de administrative opgaver som planlægning, økonomi og skemalægning.

 Har søger vi altså både sociale og udadvendte guider som elsker at hjælpe og opsøge vores gæster. Vi søger derudover guider som tager ansvar, er struktureret og disciplineret.

Typisk opgaver:

Ankomst- & afrejsedag – hjælpe med check-ind, møde kør-selv gæster og velkomstaften.
Transfer - ansvar for gæsternes logistik og velvære på ankomst- og afrejsedag
Praktiskt – hjælpe gæster med liftkort, problemløsning, skiudlejning og skiskole.
Administrativt –  i form af skemalægning, rapporter, mail, problemløsning, transferplanlægning, velkomstbrev og afrejseinformation.
Forberedelse  pakke velkomstbrev, kontrollerer liftkort, skiskole & skiudlejning.
Økonomi – bogføring, regnskab og solgte arrangementer.
Være ekspert på din destination – kunne svare på spørgsmål, give tips og tricks og gode råd.
Fælles skiløb – guide gæsterne omkring de bedste pister og lækre restauranter.
Afterski – hygge, danse og lærer dine gæster at kende.

Arrangement – picnic, pubcrawl, kælketure, mulighederne er mange!
Service – service telefon, hotelservice & værelsesbesøg
Alt det uforudsete – der kommer til at ske mange uforudsete ting som guide. Derfor kræver det at man er fleksibel og omstillingsparat.

Ungdomsguide

En destinationschef er ansvarlig for sit team og skal hjælpe og støtte guiderne i alt arbejde. Typisk sidder destinationschefen med mere administrative opgaver en de andre fra teamet.
Man kan være ansvarlig for team mellem 4-25 guider.
Her søger vi en person som er dygtig til struktureret og disciplineret arbejde, at motivere kolleger og vant til at håndtere et stort ansvar.

Ansvar for destinationen og sit team – tage de endelige beslutninger og have ansvar for driften på destinationen.
Service optimering – have øje for forbedring- og udviklingsmuligheder. 
Administration – planlægning og forberedelse af arbejde for både dig selv og dit team.
Uddeling af arbejde – sørge for at arbejdet bliver fordelt.  
Coaching – afholde status- og teammøder på destinationen.
Overordnet ansvar på destinationen – være løsningsorienteret, hjælpe gæster og guider ved behov.
Økonomi – bogføring

Areamanager

En Area Manager besøger vores forskellige destinationer i Alperne for at hjælpe guiderne med service, optimering, coaching og forbedring af gæstens oplevelse under sin ferie. De er kontorets hånd i felten og rapporterer direkte til kontoret. Det er deres overordnede ansvar at sørge for at vores guider får den hjælp, som de behøver, for at kunne levere den absolutte bedste service til vores gæster.

Dette er en stor rolle som kræver følgende:

- Mindst 5 års erfaring- eller/og uddannelse i branchen
- Ledererfaring
- Fleksibilitet og omstillingsparat
- Mindst 25 år
- Har haft kørekort i over 3 år.

Typiske opgaver

Lufthavnsansvarlig – ansvarlig for koordinering i lufthavnen på ankomstdage
Coaching – personlig coaching med fokus på motivationen på destinationen
Service optimering – observerer teams og komme med løsningsforslag til forbedring af servicen.
Udviklingsmøder – med alle teams og guider
Kontrol af materiale – alt materiale som bliver udleveret til vores gæster skal godkendes af Area Manageren
Rådgivning – hjælpe guider med hverdagens udfordringer.

Vi har åbnet for ansøgninger til sæsonen 2017-2018!

Velkommen! Du har lige taget det første skridt hen mod dit livs største oplevelse!

 

 

Skal det være dig til vinter?

At arbejde i Alperne

En skiguide er selskabets ansigt udadtil og vores kollegaer på destinationen. Det er skiguiden, som tager sig af vores gæster under skituren og sørger for, at de får en drømmerejse.
Vi har ca. 30 destinationer med guideteams på alt fra 2-25 guider. En sæson starter omkring begyndelsen af december og ender i slutningen af april.
Jobbet indeholder mange aspekter og står beskrevet i detaljer nedenfor.

Hvilke roller søger vi?


I højsæsonen stiger antallet af gæster på mange destinationer. Derfor behøver vi guider som kun arbejder i højsæsonen, som normalt strækker sig fra uge 04-09.
Startdatoen kan dog variere.
Her søger vi guider, som kan komme ned med masser af energi til vores faste team under en arbejdstung periode. For at være højsæsonsguide skal man være fleksibel og åben overfor varierende  arbejdsopgaver.

Typiske opgaver:
Disse er mere eller mindre de samme som en destinationsguides opgaver.

Det er et krav at deltage i vores guideuddannelse. Også selvom man arbejder i en kortere periode end andre guider.

En destinationsguide kommer til at opleve alle dele af guidejobbet. Han/hun kommer til at have meget kontakt med vores gæster på destinationen, hvor man skaber personlige relationer gennem service og arrangementer. En destinationsguide kommer også til at arbejde med administrative opgaver såsom planlægning, økonomi og skemalægning.

Vi søger både sociale og udadvendte guider som elsker at hjælpe og opsøge vores gæster, men vi søger også guider som tager ansvar, er struktureret og disciplineret.

Typiske opgaver:

Ankomst- & afrejsedag – hjælp med check-ind, møde kør-selv gæster og organisere velkomstaften.
Transfer - ansvarlig for gæsternes logistik og velvære på ankomst- og afrejsedag
Praktiskt – hjælpe gæster med liftkort, problemløsning, skiudlejning og skiskole.
Administrativt –  skemalægning, rapporter, mail, problemløsning, transferplanlægning, velkomstbrev og afrejseinformation.
Forberedelse  pakke velkomstbreve, kontrollere liftkort, skiskole & skiudlejning.
Økonomi – bogføring, regnskab og solgte arrangementer.
Være ekspert på din destination – kunne svare på spørgsmål, give tips og tricks og gode råd.
Fælles skiløb – guide gæsterne rundt på de bedste pister og lækre restauranter.
Afterski – hygge, danse og lære sine gæster at kende.

Arrangement – picnic, pubcrawl, kælketure, mulighederne er mange!
Service – service telefon, hotelservice og værelsesbesøg
Alt det uforudsete – der kommer til at ske mange uforudsete ting som guide. Derfor kræver det, at man er fleksibel og omstillingsparat.

Vores ungdomsbrand hedder Summitweek. De har sine egne faste guider som arbejder hele sæsonen for at tage sig af vores gruppe- og ungdomsgæster.
En ungdomsguide bruger en stor del af sin tid på administrativt arbejde. Store grupper kræver målrettet planlægning og forberedelse. Som ungdomsguide er man hjernen bag alle events og arrangementer.
Her søger vi personer, som kan klare at arbejde i meget varierende arbejdsniveauer. I højsæsonsugerne arbejder man intenst og i et højt tempo mens lavsæsonen kan være helt stille. Personen skal klare store mængder af administrativt arbejde og være meget disciplineret.

Arbejdet som ungdomsguide ligner meget en destinationsguides, men derudover arbejder man især med:

Administrativt – større administrativt arbejde.
Ugeguider – informere og lede ugeguider samt nattevagter.
Rooming – Fordeling og planlægning af gæsternes lejlighedslogistik.
Store ankomster med bus – ansvar for gæsternes buslogistik og check-ind/check-ud ved ankomst og afrejse.

En destinationschef er ansvarlig for sit team og skal hjælpe og støtte guiderne i alt arbejde. Typisk sidder destinationschefen med mere administrative opgaver en de andre fra teamet.
Man kan være ansvarlig for team mellem 4-25 guider.
Her søger vi en person som er dygtig til struktureret og disciplineret arbejde, at motivere kolleger og vant til at håndtere et stort ansvar.

Ansvar for destinationen og sit team – tage de endelige beslutninger og have ansvar for driften på destinationen.
Service optimering – have øje for forbedring- og udviklingsmuligheder. 
Administration – planlægning og forberedelse af arbejde for både dig selv og dit team.
Uddeling af arbejde – sørge for at arbejdet bliver fordelt.  
Coaching – afholde status- og teammøder på destinationen.
Overordnet ansvar på destinationen – være løsningsorienteret, hjælpe gæster og guider ved behov.
Økonomi – bogføring

En Area Manager besøger vores forskellige destinationer i Alperne for at hjælpe guiderne med service, optimering, coaching og forbedring af gæstens oplevelse under sin ferie. De er kontorets hånd i felten og rapporterer direkte til kontoret. Det er deres overordnede ansvar at sørge for, at vores guider får den hjælp, som de behøver for at kunne levere den absolutte bedste service til vores gæster.

Dette er en stor rolle som kræver følgende:

- Mindst 5 års erfaring- eller/og uddannelse i branchen
- Ledererfaring
- Fleksibilitet og omstillingsparat
- Mindst 25 år
- Har haft kørekort i over 3 år.

Typiske opgaver

Lufthavnsansvarlig – ansvarlig for koordinering i lufthavnen på ankomstdage
Coaching – personlig coaching med fokus på motivation af guiderne på de forskellige destinationer
Service optimering – observere teams og komme med løsningsforslag til forbedring af servicen.
Udviklingsmøder – med alle teams og guider
Kontrol af materiale – alt materiale som bliver udleveret til vores gæster skal godkendes af Area Manageren
Rådgivning – hjælpe guider med hverdagens udfordringer.

Destinationsguide

Højsæsonsguide

Ungdomsguide

Destinationschef

Area Manager

De 3 vigtigste grunde til at vælge Nortlander (ifølge sidste års guider)

"Jeg har haft to sæsoner som skiguide for Nortlander Ski-tours. En ting, som har gjort min tid som guide til noget særligt er, hvor alsidigt jobbet er. For en guide findes der ligeså mange forskellige arbejdsopgaver, som der findes dage på en skisæson og det er dét, der gør det så spændende! På alle måder er dét at være guide en livsstil fremfor et job. En livsstil som jeg har ladet mig inspirere af og vil gøre det resten af livet!"

Johan, Val Thorens 2014/2015, Canazei, 2015/2016

 

"Min sæson i Ischgl har ændret mit liv. Det lyder, som en kliché, men jeg kan slet ikke beskrive, hvad tiden som guide hos Nortlander har gjort for mig, Jeg har fået venskaber for livet - min svenske kollega Matilda og jeg er faktisk flyttet sammen i København. Jeg er blevet udfordret i allerhøjeste grad og på alle parametere. De mange forskellige situationer på destinationen har styrket og udviklet mig mere, end jeg troede muligt."
Christina, Ischgl 2015/2016

 

Hvad får du når du er en del af vores team?

Du kan som minimum forvente følgende, som del af din ansættelsespakke, når du arbejder for os i Alperne.
  • Løn, bonus og provision
  • Forsikring
  • Transport til og fra Alperne
  • Bolig
  • Skiuniform bestående af bukser og jakke
  • Goggles og hjelm, værdi 2000:-
  • En seriøs reference til dit CV - vi samarbejder med flertalet sommerrejsebureauer, der kan give jobmuligheder efter din sæson
  • Et teambuildingkursus med dine kommende kollegaer
  • Et intensiv guidekursus i Alperne
  • Stor gallafest efter sæsonen

Guidekursus og sæsonstart

Det kommer an på hvilken destination du skal til, men sæsonen strækker sig fra ca. starten af december til midten af april.
Det hele begynder med guidekurset som siges at være det bedste i branchen. På kurserne lærer du alt hvad du behøver vide for at udføre jobbet nede i Alperne.
Guidekurset består af to dele.
  • Et teambuildingkursus i skandinavien
  • Et guidekursus i slutningen af november. Herfra starter din sæson.

Prisen for kurset er 6000 kr. og inkluderer også gallafesten efter sæsonen.

 

Guidekurset gør dig klar til at håndtere de udfordringer, du støder på i løbet af din vinter i Alperne.

Nortlanders guider fortæller om sin sæson

1. Vi støtter dig. Når du arbejder for os i Alperne, har vi tillid til din dømmekraft. Opstår der situationer, hvor du har brug for hjælp, får du det også.

2. Et tæt sammenhold. I Nortlander betragter vi vores kollegaer som en del af "familien", og du vil få venner for livet.

3. Frihed under ansvar. Du får frihed til at være kreativ og træffe egne beslutninger. Vi ønsker kun folk, som kan træffe selvstændige beslutninger og stå ved dem.

 4. Det kan være hér, det hele starter. Mange af vores guider fortsætter efterfølgende med at udfylde forskellige roller for os - enten i Alperne eller på vores kontor i København.

 

Sidste års guider fortæller, hvordan det er at arbejde for Nortlander Ski-Tours

De vigtigste grunde til at vælge Nortlander (ifølge sidse års guider)

Nortlanders guider har lidt ekstra - er det dig?

Som guide for Nortlander Ski-Tours er du vores ambassadør i Alperne. 
Det er dig, som har den direkte kontakt til gæsterne, er ansvarlig for, at alle får den ønskede ferie og du bidrager til at skabe gode relationer på tværs af samarbejdspartnere og kontoret. 
Dit umiddelbare ansvarsområde foregår i tæt kontakt med andre mennesker i Alperne.
Vores bedste guider gennem årene har alle en passion for mennesker. De brænder for at skabe fremragende resultater gennem konsekvent personlig service.
 
Det er IKKE vigtigt, at du:
  • Er en verdensstjerne på ski
  • Allerede taler flere forskellige sprog
Det er ekstremt vigtigt, at du:
  • Kan lide at hjælpe andre mennesker
  • Er oprigtigt interesseret i andres trivsel
  • Er serviceminded
  • Vil lære svensk
  • Er ansvarsfuld og fyldt 21 år
  • Trives i et team, hvor det handler om at præstere hver dag
  • Er klar til hårdt arbejde og begrænset med fritid

 Copyright © 2015 Nortlander Ski Tours

Er du interesseret? Sådan gør du

Som Skandinaviens førende virksomhed indenfor skirejser er vi kræsne med, hvem vi ansætter. Mener du, at du besidder de kompetencer vi søger, har den rette profil og tænker du, at ovenstående giver mening for dig, så hører vi gerne fra dig.

Vi beder dig sende en anøgning som indeholder: 

  • Præsentation af dig selv og hvad du laver lige nu.
  • Dit kendskab til guide-jobbet, Nortlander Ski-Tours og hvorfor du vil arbejde for os.
  • Hvornår du sidst har arbejdet hårdt og været presset.

Med andre ord: Hvorfor er du vores næste guide?

Sammen med din ansøgning vil vi bede dig om at oploade en kort video, hvori du præsenterer dig selv. Om videoen er 20 sekunder eller 3 minutter må du selv bestemme, vi vil bare have et billede af, hvem du er. Fortæl os hvem du er, og hvorfor du ønsker at arbejde som guide.  

Videoen kan f.eks. være optaget med din smartphone. Sørg dog venligst for at lyd- og billedekvalitet er ok.










For at ansøge, skal du klikke på den grønne knap. Du bliver der efter sendt videre til vores ansøgningside, hvor vi vil at du udfylder en del spørgsmål. Det er også her du uploader din CV, ansøgning og film. 




Ansøgningssiden består af 4 sider. Sørg for at udfylde alle sider før din ansøgning er gyldig. 

Hvis du har spørgsmål er du velkommen at sende disse til job@nortlander.dk og angiv "guidespørgsmål" i emnefeltet.

Der holdes løbende jobsamtaler i København i perioden juni til september.

Jeg glæder mig til at høre fra dig!

 

Med venlig hilsen
 Fredrika Wallin  / Ansvarlig for ansættelser
Nortlander Skitours A/S

ANSØG HER